4.4 & Vista

AllmÀn support som berör Spcs Administration.

4.4 & Vista

InlÀggav wico 12 februari 2008, 18:31

Uppgraderade till Admin 2000 ver 4.4 idag och pÄ min Vista 64bitars burk krashar programmet sporadiskt vÀldigt ofta (inga problem under 4.3). PÄ vÄra XP datorer funkar det som vanligt. NÄgon annan med Vista 32 eller 64 som har samma problem efter upgradering till 4.4 ?
wico
AnvÀndare

InlÀgg: 29

Re: 4.4 & Vista

InlÀggav niclas 12 februari 2008, 18:46

Har du en full installation av programmet pÄ Vista-datorn med databas och gemensamma filer eller Àr det en klientinstallation med företag och gemensamma filer pÄ annan dator/server?
niclas
MĂ€stare

InlÀgg: 213

InlÀggav wico 12 februari 2008, 19:20

Vi kör klient installation pÄ varje dator, db filerna ligger pÄ en NAS. Funkade utan problem i tidigare versioner.
wico
AnvÀndare

InlÀggav niclas 10 mars 2008, 18:44

wico skrev:Vi kör klient installation pÄ varje dator, db filerna ligger pÄ en NAS. Funkade utan problem i tidigare versioner.

FÄglar har viskat till mig att det var problem för mÄnga kunder som körde Vista och version 4.4. Versionen Àr ju som sagt stoppad och troligtvis löser man det tills nÀsta version.

Du kanske redan har gjort det men Spcs bör kunna backa dig till version 4.31 sÄ du kan jobba utan problem tills nÀsta version.
niclas
MĂ€stare

InlÀgg: 213

InlÀggav wico 11 mars 2008, 15:17

niclas skrev:
wico skrev:Vi kör klient installation pÄ varje dator, db filerna ligger pÄ en NAS. Funkade utan problem i tidigare versioner.

FÄglar har viskat till mig att det var problem för mÄnga kunder som körde Vista och version 4.4. Versionen Àr ju som sagt stoppad och troligtvis löser man det tills nÀsta version.

Du kanske redan har gjort det men Spcs bör kunna backa dig till version 4.31 sÄ du kan jobba utan problem tills nÀsta version.

Krashar inte sÄ ofta nÀr jag skapar fakturor, vilket Àr det jag mest gör frÄn Vista datorn, men hade vi inte haft flera XP som kör mot SPCS sÄ hade det varit kört.

Det som Àr mest störande Àr att Visma mörkar, man lÄtsas som om man inte kÀnner till det utan att man Àr ganska ensam om problemet, kÀnns som SPCS ofta anvÀnder den taktiken, man har vÀldigt svÄrt att erkÀnna problem med programmet.
wico
AnvÀndare

InlÀggav wico 8 september 2008, 07:20

ÄNTLIGEN! 4.5 fungerar nu i VIsta 64bit (32 bitars testade jag aldrig, vet inte om det var inkombatibelt Ă€ven med den)

SPCS lyckades tillslut fÄ Admin 2000 att fungera i Vista-64 igen, efter var det 4.3 eller 4.4? dÀr de gjorde nÄgot i koden som gjorde programmet Vista inkompatibelt! NÄgot som supporten givetvis vÀgrade erkÀnna, och inte kÀnde till, nÄgongÄng hintande de om att det kunde vara ett par till som hört av sig :), Vi vet alla att SPCS's policy Àr att aldrig erkÀnna att problem finns. Det stÄr inte ens i vad som Àr nytt i 4.5 att man lyckats fÄ programmet att fungera med Vista igen :) Jaja det fungerar iafall nu igen efter typ 6 mÄnader av ett par krasher om dagen. Har kört 1 vecka utan en enda krash!
wico
AnvÀndare

ÅtergĂ„ till Support

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 0 gÀster