Admin 2000 5.0

AllmÀn support som berör Spcs Administration.

Admin 2000 5.0

InlÀggav wico 22 september 2009, 16:13

NÄgon som hunnit uppgradera till 5.0 ?

Vi kör bokslut denna vecka sÄ vÄgade inte uppgradera, men Àr vÀldigt nyfiken det borde vara lite mer Àn kosmetika nÀr de kallar den 5.0 men det kanske Àr pÄ grund av den nya aktiveringsmodulen som man kallar den 5.0?
wico
AnvÀndare

InlÀgg: 29

Re: Admin 2000 5.0

InlÀggav DBoman 23 september 2009, 06:48

Jag Àr ocksÄ nyfiken pÄ den nya versionen. NÀr vÄgar man installera? Ska man vÀnta pÄ att det kommer en version som rÀttar eventuella fel?

/David

wico skrev:NÄgon som hunnit uppgradera till 5.0 ?

Vi kör bokslut denna vecka sÄ vÄgade inte uppgradera, men Àr vÀldigt nyfiken det borde vara lite mer Àn kosmetika nÀr de kallar den 5.0 men det kanske Àr pÄ grund av den nya aktiveringsmodulen som man kallar den 5.0?
DBoman
Nybörjare

InlÀgg: 6

InlÀggav DBoman 30 september 2009, 20:39

HallÄ? Har ni redan gÄtt i vinterdvala?

/David

DBoman skrev:Jag Àr ocksÄ nyfiken pÄ den nya versionen. NÀr vÄgar man installera? Ska man vÀnta pÄ att det kommer en version som rÀttar eventuella fel?

/David

wico skrev:NÄgon som hunnit uppgradera till 5.0 ?

DBoman
Nybörjare

InlÀgg: 6

InlÀggav niclas 1 oktober 2009, 09:40

Det ska inte vara nÄgra bekymmer med att installera en ny version. Visst, det kan som i alla programvaror uppkomma smÄ fel men som alltid kommer Visma support att hjÀlpa er direkt om problem uppstÄr.

NÄgra av nyheterna i 5.0

NÄgra av nyheterna Àr:
- Aktivering av ditt program
- AvstÀmningar i bokföring
- Kontaktregister
- Utskick av sms via Visma Online
- Utskick av e-post

Behöver du inget av detta hade jag vÀntat pÄ en ny version som innehÄller rÀttning av eventuella fel. SÀrskilt om jag var inne i en kritisk fas dÀr allt mÄste fungera som det ska.

Vill ni lÀsa mer om nyheterna kan ni gÄ in pÄ Infoline under fliken "Programinfo" och klicka pÄ "Senaste version 5.0" sÄ fÄr ni mer detaljerad info. DÀr stÄr Àven eventuella kÀnda fel för senaste versionen. KÀnda fel som lÄg nu var enbart;

Ändra betalkurs under Ändra betaldatum gĂ„r endast göra med urvalet Alla
NĂ€r du markerar utlĂ€ndska leverantörsfakturor i samma valuta under Arbeta med – Utbetalningar – Utbetalningar och vĂ€ljer Kommando – Ändra betalstatus mm kan du Ă€ndra valutakursen. Detta kan du endast göra nĂ€r du har urvalet Alla.
niclas
MĂ€stare

InlÀgg: 213

InlÀggav Julius 1 oktober 2009, 14:38

En liten varning till dig som inte prenumererar pÄ support. Testa inte demo version av femman för en sÄdan finns inte. Det man laddar ner frÄn Visma Àr en skarp version som tar bort din tidigare Admin-version vid installationen. Efter 45 dagar Àr man tvungen att betala.
Julius
Nybörjare

InlÀgg: 16

InlÀggav Lundin 14 oktober 2009, 09:06

Om programmet uppför sig mÀrkligt efter uppdateringen. Kolla sÄ att sökvÀgen för alla filer (gemensamma filer osv) stÀmmer överrens efter uppdateringen.
Lundin
Nybörjare

InlÀgg: 2

InlÀggav Göran 14 oktober 2009, 10:37

Jag uppdaterade oss till 5.0 för en vecka sedan. Det rullar finfint i Vista.

Ville bara tala om det. :-)
Göran
Nybörjare

InlÀgg: 1

ÅtergĂ„ till Support

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 0 gÀster