Ă€ndring i mall

FÄ hjÀlp med dina dokumentmallar i Spcs Administration. Du hittar Àven stiliga fÀrdiga mallar för gratis nerladdning.

Ă€ndring i mall

InlÀggav ottosson@onset.se 4 maj 2010, 23:50

Jag gjorde om mallen med företagslogga. Rensade vÀck en massa "skrÀp" som var i vÀgen. Ville bara ha ett fÄtal saker pÄ artikelfÀlten. Kan man ta bort nÄgot som fyller nÄgon vettig funktion egentligen?

MÄste sÀga att det kÀnns som om man förflyttas tillbaka till tidigt 90tal nÀr man arbetar med SPCS/Visma. Extremt rörigt, fult och saknar vettiga funktioner i mallarna. Om man till exempel vill att en massa textfÀlt ska vara vÀnsterstÀllda mÄste man dÄ gÄ in och skriva in koordinater eller har jag missat nÄgot? I normala program markerar man alla saker man vill ha med sedan trycker man pÄ en knapp sÄ radar de snyggt upp sig till vÀnster, höger eller blir centrerade.
ottosson@onset.se
Nybörjare

InlÀgg: 6

Re: Àndring i mall

InlÀggav niclas 9 juni 2010, 15:12

Det vÀrsta som kan hÀnda Àr att du rÄkar ta bort nÄgot fÀlt som du vill ha med pÄ utskriften, men annars kan inget vÀrre hÀnda.
niclas
MĂ€stare

InlÀgg: 213

InlÀggav ottosson@onset.se 8 september 2010, 10:47

Nu har jag skrivit ut en faktura dÀr det bÄde Àr 25% moms och 12% moms (förtÀring). Dock stÄr det bara moms 25% lÀngst ned. Borde inte programmet kÀnna av att man har med 12% och lÀgga till det? Ska man makulera och försöka göra om eller vad?
ottosson@onset.se
Nybörjare

InlÀggav niclas 8 september 2010, 11:17

RÀknar du pÄ momsen sÄ stÀmmer den med största sannolikhet. DÀremot mÄste den ju specificeras vilket den inte gör standard. Den finns en sÀrksild fakturamall med namn "Faktura momsspec" du kan anvÀnda som specar momsen korrekt.
niclas
MĂ€stare

InlÀgg: 213

InlÀggav ottosson@onset.se 9 september 2010, 10:02

Jo momsen stÀmmer. FÄr testa den fakturan i stÀllet. Kan man bara skriva ut den eller Àr det kört nu nÀr jag redan skrivit ut den andra fakturan?

MÄste sÀga att Visma har sjukt mycket jobb kvar innan spcs adm Àr nÄgorlunda fÀrdigt. Fattar inte hur nÄgot större företag kan sitta med detta leksaksprogram. MÄste ta sÄ sjukt mycket tid pÄ meningslösa saker.
ottosson@onset.se
Nybörjare

ÅtergĂ„ till Dokumentmallar

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 0 gÀster