Bokföringsprogram

Vilket/vilka program ska jag vÀlja?

Bokföringsprogram

InlÀggav niclas 5 november 2007, 13:51

Är du ute efter ett renodlat bokföringsprogram dĂ€r du just enbart ska bokföra? Du Ă€r alltsĂ„ inte ute efter ett program som kan göra allt annat sĂ„ som orderregistrering, fakturahantering och lager. DĂ„ finns det enligt mig ett sjĂ€lvklart val i djunglen av bokföringsprogram.

SPCS Bokföring Àr ett bokföringsprogram som passar perfekt för en liten verksamhet. Med hjÀlp av den utmÀrkta handboken kommer du snabbt igÄng och upptÀcker alla fördelar som programmet ger dig.

SPCS Bokföring innehÄller alla de nödvÀndiga delarna som ett bokföringsprogram bör innehÄlla, bokföring, budget, utskrifter, spÄrning och ett övningsföretag.

Varför ska man dÄ vÀlja Visma Spcs som leverantör och inte nÄgot annat företag?

- Snabb och fantastiskt bra support.
- Stabil leverantör. Spcs har funnits sedan 1984 och har idag över 150 000 kunder. Enligt Sifo har Visma 57% av marknaden och nÀrmaste konkurrenten 10%.
- Bra och vÀlutvecklade program.
- Enkelt att utbyta information med revisorer och redovisningsbyrÄer. De flesta anvÀnder Spcs programvaror.
- Som kund i Visma fÄr du tillgÄng till mÄnga andra trevliga tjÀnster. Exempelvis backup- och kreditupplysnings-tjÀnster.

Och nu till det mest fantastiska. Programmet kostar enbart 1290:- i skrivande stund. DÄ ingÄr ocksÄ 6 mÄnaders serviceavtal.

Och nej, jag har inte fÄtt betalt för att skriva detta :)
niclas
MĂ€stare

InlÀgg: 211

Re: Bokföringsprogram

InlÀggav jonas_k_a 21 maj 2008, 19:20

SÀkert att du inte fÄtt betalt? :lol:

Vill tipsa om program24 http://www.program24.se dÀr alla bokföringsprogram finns listade. Tycker att man ska prova innan man vÀljer nÄgot sÄ viktigt som bokföringsprogram. Det finns Àven gratis bokföringsprogram, dessa har jag testat ocj Àr mÄttligt imponerad. BÀttre att pröjsa och fÄ bÀttre grejor.

//Jonas
jonas_k_a
Nybörjare

InlÀgg: 5

InlÀggav Shim 22 maj 2008, 03:40

jonas_k_a skrev:SÀkert att du inte fÄtt betalt? :lol:

Vill tipsa om program24 http://www.program24.se dÀr alla bokföringsprogram finns listade. Tycker att man ska prova innan man vÀljer nÄgot sÄ viktigt som bokföringsprogram. Det finns Àven gratis bokföringsprogram, dessa har jag testat ocj Àr mÄttligt imponerad. BÀttre att pröjsa och fÄ bÀttre grejor.

//Jonas

Program24 kommer inte med nÄgot nytt. Det verkar vara ett sÀtt att lÀgga in sitt eget system (rekosystem)
bland de etablerade programleverantörer.
SĂ€kert att du inte har personliga intresse i de :twisted: ?
Shim
Nybörjare

InlÀgg: 13

InlÀggav jonas_k_a 26 maj 2008, 11:40

Nej, jag har inget personligt intresse i nÄgra bokföringsprogram annat Àn att jag anvÀnder flera (tex Visma!). Tycker att det Àr en bra sajt helt enkelt. Finns fÄ sajter som listar alla program inkl priser. Om du har andra exempel sÄ fram med dom.

//Jonas
jonas_k_a
Nybörjare

InlÀggav Shim 26 maj 2008, 17:52

Det Àr samma personer bakom Rekosystem och Program24.
Visste du inte det?
Shim
Nybörjare

InlÀgg: 13

InlÀggav jonas_k_a 27 maj 2008, 08:13

Nej, det visste jag inte. DÄ har de gjort ett bra jobb, jag tycker sammanstÀllningen var bra. Men som sagt (vilket jag faktiskt skrev i första inlÀgget) - poÀngen Àr att testa programmen noga innan man köper nÄgot. Administrativa program Àr viktiga för oss smÄföretagare och det Àr lÀtt att man köper nÄgot som polaren har.. de flesta gÄr att ladda hem och testa. DÀrför tycker jag sammanstÀllningen var bra. Punkt. Jag struntar helt i om folk vÀljer Visma, REKO, SPCS, Edison och vad nu mer alla heter.
Nu ska jag ta han dom bokföringen :)
jonas_k_a
Nybörjare

InlÀggav Patricia1977 20 juni 2010, 19:44

Program24 Àr vÀl helt okej, men som tidigare sagts Àr det inget nytt!! Jag sökte pÄ bokföringsprogram och hittade en bra tjÀnst som tillför nÄgot nytt nÀt du letar http://www.bokforingenonline.se Det slutade med att jag köpte ett visma efter att jag hade anvÀnt tjÀnsten!
Patricia1977
Nybörjare

InlÀgg: 1

ÅtergĂ„ till Programval

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 0 gÀster