Faktureringsprogram

Vilket/vilka program ska jag vÀlja?

Faktureringsprogram

InlÀggav niclas 5 november 2007, 14:03

Är du ute efter ett renodlat faktureringsprogram dĂ€r du just enbart ska fakturera? Du Ă€r alltsĂ„ inte ute efter ett program som kan göra allt annat sĂ„ som orderregistrering, lager och bokföring. DĂ„ finns det enligt mig ett sjĂ€lvklart val i djunglen av faktureringsprogram.

Visma Fakturering Àr ett lÀttarbetat faktureringsprogram som passar det mindre företaget. Programmet hjÀlper dig med din fakturering och hanterar Àven kunder och leverantörer samtidigt som det hÄller ordning pÄ in- och utbetalningar.

Visma Fakturering innehÄller alla de nödvÀndiga delarna som ett faktureringsprogram bör innehÄlla, fakturering, kundreskontra, leverantörsreskontra, utbetalningar, streckkoder, spÄrning och ett övningsföretag.

Varför ska man dÄ vÀlja Visma Spcs som leverantör och inte nÄgot annat företag?

- Snabb och fantastiskt bra support.
- Stabil leverantör. Spcs har funnits sedan 1984 och har idag över 150 000 kunder. Enligt Sifo har Visma 57% av marknaden och nÀrmaste konkurrenten 10%.
- Bra och vÀlutvecklade program.
- Som kund i Visma fÄr du tillgÄng till mÄnga andra trevliga tjÀnster. Exempelvis backup- och kreditupplysnings-tjÀnster.

Och nu till det mest fantastiska. Programmet kostar enbart 1290:- i skrivande stund. DÄ ingÄr ocksÄ 6 mÄnaders serviceavtal.

Och nej, jag har inte fÄtt betalt för att skriva detta :)
niclas
MĂ€stare

InlÀgg: 211

Re: Faktureringsprogram

InlÀggav Shim 22 december 2007, 12:42

Hej Niclas!
Vet du / har du en aning om hur lÀnge skall VISMA hÄlla med det "gamla" fakturerings- resp bokföringsprogram. VISMA-SPCS har en "konstig" tendens att spola gamlingar och satsa pÄ nyutveckling med helt nya verktyg. Titta t.ex pÄ löneprogram: man har satsat pÄ MS SQL - miljö och kommer med nya, tekniskt komplicerade program (lön 300, 600).
Det Àldre "SPCS lön" har man avvecklat. Jag tycker det Àr synd, för SPCS lön var ett riktigt bra program och utvecklat pÄ samma sÀtt som "Löner special"
Shim
Nybörjare

InlÀgg: 13

InlÀggav niclas 22 december 2007, 13:20

Shim skrev:Hej Niclas!
Vet du / har du en aning om hur lÀnge skall VISMA hÄlla med det "gamla" fakturerings- resp bokföringsprogram. VISMA-SPCS har en "konstig" tendens att spola gamlingar och satsa pÄ nyutveckling med helt nya verktyg. Titta t.ex pÄ löneprogram: man har satsat pÄ MS SQL - miljö och kommer med nya, tekniskt komplicerade program (lön 300, 600).
Det Àldre "SPCS lön" har man avvecklat. Jag tycker det Àr synd, för SPCS lön var ett riktigt bra program och utvecklat pÄ samma sÀtt som "Löner special"

Jag vet inte hur lÀnge till de utvecklar Visma Fakturering och Visma Bokföring (som de nu heter) men jag har inte hört nÄgra rykten om att de planerar att upphöra med dem. Idag har de inga bra alternativa program sÄ det lÀr dröja ett bra tag. Sen sÀljer programmen grymt bra sÄ det vore rent idiotiskt att lÀgga ner dem.

SPCS Lön Àr det sÀljstopp pÄ men programmet utvecklas fortfarande och ska göras sÄ nÄgra Är framöver. Det Àr dock enbart de kunder som redan har programmet som fÄr tillgÄng till uppdateringarna. Det ryktas ocksÄ att det blir sÀljstopp för SPCS Lön Special efter nyÄr vilket Àr vÀldigt synd dÄ det Àr en bra programvara. Men vill man absolut ha programmet och man inte fÄr köpa det sÄ kan man ju alltid tanka hem programmet frÄn Piratebay :D Ingen blir vÀl sur om man laddar hem ett program som man ÀndÄ inte fÄr köpa, eller? ;) Dock kan man ju inte ringa till Spcs och fÄ support men dÄ finns ju detta forum tillhands :lol:
niclas
MĂ€stare

InlÀgg: 211

InlÀggav jonas_k_a 21 maj 2008, 19:20

BĂ„de Hogia och SPCS/Visma kĂ€nns lite outdated nĂ€re det gĂ€ller anvĂ€ndarvĂ€nlighet. Jag har testat REKO Bokföring ett tag och det kĂ€nns som ett intressant alternativ http://www.rekosystem.se. Önskar att Visma kollade lite pĂ„ dom sĂ„ kanske de kan skapa ett vassare program, resurser finns ju.. Men som sagt, de gillar vĂ€l sin kassakossa!

//Jonas
jonas_k_a
Nybörjare

InlÀgg: 5

InlÀggav Shim 22 maj 2008, 03:32

jonas_k_a skrev:BĂ„de Hogia och SPCS/Visma kĂ€nns lite outdated nĂ€re det gĂ€ller anvĂ€ndarvĂ€nlighet. Jag har testat REKO Bokföring ett tag och det kĂ€nns som ett intressant alternativ http://www.rekosystem.se. Önskar att Visma kollade lite pĂ„ dom sĂ„ kanske de kan skapa ett vassare program, resurser finns ju.. Men som sagt, de gillar vĂ€l sin kassakossa!

//Jonas

Det Àr inte snyggt att utnyttja forum för anvÀndare av ett system (Visma) för att ta fram och berömma
ett annat (Reko) som du "rÄkade" testa. Du kan Ätminstone vara Àrlig och berÀtta att du har personliga intresse i det senaste.
Samma gÀller s.k. objektiv sida "program24.se".
Shim
Nybörjare

InlÀgg: 13

InlÀggav jonas_k_a 26 maj 2008, 11:43

Som sagt, jag har bĂ„de program frĂ„n Visma och har testat REKO. Är dock lite trött pĂ„ att inte Visma (och Hogia) anvĂ€nder sina stora intĂ€kter till att uppdatera programmen (med tyngdpunkt pĂ„ grĂ€nsnitt!).

// Jonas
jonas_k_a
Nybörjare

InlÀgg: 5

ÅtergĂ„ till Programval

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 0 gÀster