Skriva ut egna mallar + offert med eannr

FÄ hjÀlp med dina dokumentmallar i Spcs Administration. Du hittar Àven stiliga fÀrdiga mallar för gratis nerladdning.

Skriva ut egna mallar + offert med eannr

InlÀggav mattias 13 december 2007, 10:37

Hej

Vi skulle vilja kunna skriva ut en offert med streckkoden knuten till artiklarna vi har med, gÄr det?

Dessutom har jag en vÀldigt dum frÄga, hur skriver man ut med de mallar man skapat sjÀlv, nÀr man vÀljer utskrift fÄr man ju inte vÀlja vilken mall man anvÀnt.

Tack

Mvh
Mattias
mattias
Nybörjare

InlÀgg: 13

Re: Skriva ut egna mallar + offert med eannr

InlÀggav niclas 13 december 2007, 11:35

Hej Mattias,

Det gÄr att fÄ ut strecckoden man angivit pÄ artiklarna som en strecckod pÄ faktura, order och offertutskrifterna. I ditt fall behöver du lÀgga till fÀltet pÄ mallen för offerterna.

Du verkar ha varit inne och Ă€ndrat lite sĂ„ jag tror du förstĂ„r hur det fungerar. Öppna upp mallen i malleditorn och vĂ€lj till vĂ€nster att skapa en streckkod. Placera ut fĂ€ltet pĂ„ lĂ€mplig plats och se till att Ă€garen för objektet Ă€r "RadomrĂ„de". I Funktion för objektet ska det stĂ„ %STRECKKOD.

För att se hur dina egna mallar du skapat ser ut kan du alltid förhandsgranska dem inne i malleditorn. Önskar du sedan anvĂ€nda mallen parmanent för dina utskrifter mĂ„ste du aktivera detta genom att vĂ€lja mallen i företagsinstĂ€llningarna. Detta görs under Arkiv - FöretagsunderhĂ„ll - FöretagsinstĂ€llningar och dĂ€refter fliken Dokumentmallar. HĂ€r kan du vĂ€lja vilken mall som Ă€r aktiv för respektive utskrift.

Hojta till om du inte fÄr mallen att fungera sÄ hjÀlper jag dig vidare.
niclas
MĂ€stare

InlÀgg: 213

InlÀggav mattias 13 december 2007, 14:46

Hej igen

Tack sÄ mycket! det gick jÀttebra iallafall att lÀgga in ean koderna.

Jag har pratat med visma och det gÄr inte att fÄ fram styckpris för varor, som det Àr nu kan vi bara fÄ fram priset för en hel förpackning vilket ofta Àr mellan 16 och 24st (vi sÀljer livsmedel).

Det enda jag har kommit pÄ Àr att lÀgga in styckpriset i anmÀrkningar och pÄ sÄ sÀtt fÄ med dem i offerten.
men det Àr ju krÄngligt eftersom man dÄ mÄste komma ihÄg att Àndra styckpriset varje gÄng varans pris Àndras, och rÀkna eventuella rabatter osv.

Om man lÀgger in antalet i en egen kolumn ex anmÀrkningar kan Spcs utföra berÀkningar och dela förpackningspriset med antalet. Jag gissar att den kan det eftersom jag hittar en funktion för det i hjÀlpen, men hur gör man.

Mer exakt vill jag alltsÄ dela summan av: pris gÄnger antalet förpackning minus eventuell rabatt (en berÀkning som redan finns i mallen) med antalet per förpackning ( som jag lÀgger i anm2) OCH sen dela det i antalet bestÀllda förpackningar...för att fÄ fram styckpris efter rabatt. Hoppas ni förstÄr vad jag menar

Mvh Mattias
mattias
Nybörjare

InlÀggav mattias 13 december 2007, 15:24

Hej igen

Jag fixade det, men det kanske inte Àr sÄ snyggt. Jag la in antalet produkter per förpackning under vikt.

Tack ÀndÄ, mÄste bara sÀga att det hÀr forumet Àr guld, spcs rapportgeneratorer, mallar och deras hjÀlpfiler inte direkt Àr anvÀndarvÀnliga.

Mvh
Mattias
mattias
Nybörjare

InlÀggav niclas 13 december 2007, 15:30

mattias skrev:Hej igen

Jag fixade det, men det kanske inte Àr sÄ snyggt. Jag la in antalet produkter per förpackning under vikt.

Tack ÀndÄ, mÄste bara sÀga att det hÀr forumet Àr guld, spcs rapportgeneratorer, mallar och deras hjÀlpfiler inte direkt Àr anvÀndarvÀnliga.

Mvh
Mattias

Du kan anvÀnda formlen %SUMMA/%LEVANT/num(%Art->Anm1) för att fÄ önskat resultat. SÄ slipper du anvÀnda vikt om du vill anvÀnda det till annat.
niclas
MĂ€stare

InlÀgg: 213

InlÀggav mattias 14 december 2007, 15:48

Tackar skall testa det

Mattias
mattias
Nybörjare

ÅtergĂ„ till Dokumentmallar

Vilka Àr online